Search This Blog

Sunday 19 May 2013

Pendarahan Di Awal Kehamilan Adalah Satu Musibah?

Assalamualaikum dear.....

    Aku baru je keguguran 2 hari lepas. Sebelum keguguran, aku dinasihatkan untuk bedrest seminggu sebab berlaku pendarahan di awal kehamilan. Dalam tempoh bedrest tu, aku memang tak buat kerja2 berat.Masak pun tak.Jadi, tiap2 hari, aku google tentang punca & kesan pendarahan di awal kehamilan. Aku jumpa satu blog ni yang aku rasa amat berguna untuk wanita2 yang ingin hamil, sedang hamil atau pun yang menghadapi masalah kehamilan. Blog  Dr. Zubaidi . Aku tertarik dengan artikel Dr. Zubaidi tentang "Pendarahan Di Awal Kehamilan Adalah Satu Musibah. "

    Menurut Dr. Zubaidi,sebanyak 20% kehamilan berakhir dengan keguguran. Ada 2 masalah keguguran. yang pertama sebab ada masalah pada janin dan yang kedua masalah pada ibu sendiri. Jika ada masalah pada janin, mungkin ada kecacatan genetik pada janin dan janin tak boleh survive ketika berada dalam rahim.Kalau janin hidup, mungkin bayi akan cacat atau ada masalah kesihatan lain.

    Bila baca artikel dari Dr. Zubaidi ni, aku fikir ada benar jugak pendapat Dr ni. Allah lagi tahu apa yang baik & apa yang tak baik untuk kita.Jadi, tak payah le nak sedih sangat.Redha je le dengan ketentuan Allah. Ada orang yang nasibnya lebih buruk dari kita. Kalau nak lebih info pasal keguguran ni, klik je  Dr.Zubaidi .

    Walaupun pernah keguguran, tapi aku masih lagi belum putus asa nak tambah ahli keluarga. Cuma, menurut Doktor, lebih baik kita tunggu 2 kali period supaya rahim kita lebih bersedia untuk proses kehamilan seterusnya. Insyaallah, tahun depan aku akan dapat sorang lagi anak World Cup!



No comments:

Post a Comment