Search This Blog

Friday 17 May 2013

Perbelanjaan Ke USS

    Assalamualaikum dear....

    Seperti yang dijanjikan, ni entry pasal perbelanjaan aku ke USS.Juga entry terakhir pasal USS. Aku pergi USS ni ikut rombongan sekolah. 11 orang budak2 sekolah aku, 11 orang lagi cikgu cikgi  & 11 orang lagi ahli keluarga masing2. Kos untuk ke Singapura ni , dewasa RM220 dan kanak2 RM190. Kos ni termasuk pengangkutan & tiket masuk ke USS. Agent yang kitaorang amik ni, bagi kami pakej tiket ke USS berserta dengan voucher lunch & snack percuma. Lepas tu $5 voucher untuk beli barang2 kat dalam USS.Pagi2 masa dalam bas, agent kami bagi air kotak, sandwich telur & kek bahulu. Untuk tiket kanak2,tak dapat free lunch,snack&voucher merchandise.
    So, untuk tiket, aku bayar RM410 je sbb tiket aku disponsor sebenarnya. Untuk shopping dalam USS ni kami bawak 142 dolar Singapore je.Tu nilai yang kami tukar dari RM350 ke dolar Singapore.Tukaran masa tu RM2.45 = $1 .Sambil2 tu, kami bawak le air kotak sendiri dlm 2-3 kotak,air masak sebotol kecik (kat dlm USS, water dispenser bersepah2,refill je botol air korang nanti), snek2 mcm Cadbury  Bytes,biskut ke.Nak masuk nanti, orang yang jaga tiket tu,tak check pun beg.
    Untuk makan kat USS, kitorang dapat free lunch. Nasi +Ayam Panggang yang kami amik bernilai $15.90 .Kiranya,lunch kami suami isteri free tapi kami bayar $15.90 untuk set nasi Irfan.  Lepas tu, makan snack kat Goldilocks, kalau tak silap set fries dia $4.90 kot.Dah tak ingat dah. Aiskrim coklat Irfan 1 scope $5.50

    Ni barang2 yang aku beli kat USS


T-shirt dewasa $29.90 , T-Shirt Kanak2 $21.90 (beli 2 untuk Irfan & Ilman)

Beg USS (Small) $3.99, FM Transformers $6.90 , FM Elmo $5.90, FM Globe USS $5.90 & FM USS Star $4.90

Kid Meals Set ni $9.90 & air sprite dalam botol air USS $11.90

Ni je duit kami yang tinggal.......

Jumlah keseluruhan :

Tiket USS : RM220 + RM190 = RM410
Shopping                                  = RM350

Jumlah                                      = RM760

Kalau tiket aku tak kena sponsor, maknanya kos percutian kami RM980. Nasib baik kena sponsor.Jimat le RM220.TERBAIKKKKK!!!!!




No comments:

Post a Comment