Search This Blog

Thursday 15 December 2011

Aku dan contact lense......

                    Dah lama dah tak pakai contact lense. Last pakai tahun 2002. Masa tu masih belajar kat UPSI. Sebab susah nak cari contact lense kat Tg. Malim, so aku pun stop pakai CL.Masa tu aku pakai jenama Baush&Lomb. Power mata aku masa tu 100 je. Lepas kawin , terus x pakai. Rasa malas pulak nak pakai.
                    Tapi sekarang ni, sejak dah ada Ilman Najwan Bin Nur Firdaus ni,and sejak Ilman suka sgt tarik2 cermin mata aku,terpikir gak nak pakai CL semula.So,aku ckp dgn En Hubby,aku nak pakai CL semula.Dia x kisah malah menggalakkan pulak. Kebetulan tahun ni dapat bonus gomen bagi utk pekerja gomen macm aku ni, so aku pun buat keputusan utk pakai semula CL.
                     Aku pegi  Menara Optometrist kat Larkin Perdana. Kebetulan En. Hubby nak buat cermin mata baru, so aku pun beli sekali CL kat situ. Aku beli yg monthly je.Kali ni try Johnson&Johnson Acuvue.Satu set ada 3 pairs, RM60.Cukup untuk 3 bulan.Power aku sekarang  200 dua 2 belah mata. Beli sekali solution dia dgn lense drop.
                     So, bila dah beli CL ni,aku x pakai terus. 15/12 baru aku pakai.Senang nak ingat bila nak ganti yang baru nanti.Masa mula2 pakai tu, susah gak nak masukkan dalam mata.Tp, dua kali pakai dah expert dah. nasib baik le aku ingat lagi macam mana nak pakai. So, secara rasmiunya, 15/12/2011, aku start balik pakai CL setelah hampir 9 tahun tak pakai CL.......Nampaknye naik kerja nanti, aku berwajah baru.....hehehe.....


No comments:

Post a Comment