Search This Blog

Wednesday 22 October 2014

Cake Diapers - D.I.Y

    Assalamualaikum dear...


    Hari ni nak tunjukkan cara buat cake diapers. Aku buat cake diapers ni untuk dihadiahkan kepada pakcik aku sempena kelahiran putera sulung dia, Muhammad Rayyan Bin Shahrulnajat. Aku buat yang simple2 aje.Jom kita tengok,macam mana aku buat cake diapers step by step.


Sediakan alas kek

Gulung 8 keping pampers.Aku guna huggies saiz S.

Sediakan rompers, bib , blanket, stoking, sapu tangan & mitten.

Rompers letak atas pampers. Sediakan kad manila dan bungkuskan dengan blanket.
Sarungkan kad manila yang dibaluti blanket pada diapers tadi.

Letakkan bibs
Susunkan sapu tangan & mitten.Stoking aku letak atas sapu tangan.

Ok, dah siap!

    Untuk buat cake diapers ni kena banyak guna jarum peniti. Boleh jugak letak ribbon.Dah siap boleh masuk dalam kotak. Kalau tak muat, bungkuskan je dengan kain net atau organza.Senangkan nak buat. Tak payah tempah pun. Terpulang pada kita nak letak apa pada cake diapers ni.

Buat macam ni pun cantik. Yang ni guna 3D stoking.

    Ok, selamat mencuba ye kawan-kawan. Bye!


No comments:

Post a Comment