Search This Blog

Tuesday 8 October 2013

Beli Peti Ais Baru......bye bye peti ais lama....

    Assalamualaikum dear....

    Dah lama tak update blog. Busy katanye. 2 minggu lepas, peti ais samseng aku rosak lagi.Baru je sebelum raya hari tu rosak & repair kena RM300++. La...ni...rosak lagi. Sabo je le. Aku dah tawar hati dah dengan peti ais ni. En.Hubby pun bengang je. Aku cakap dengan dia, aku dah tak nak lagi peti ais ni.Asyik rosak je.Kalau selang 2 tahun tu aku boleh terima lagi. Ni selang sebulan je.Ciss....sabo je le!

    So, aku & En. Hubby ditemani hero aku yang 2 orang tu pegi le kedai elektrik kat Jusco Bukit Indah & survey peti ais. Survey punya survey , berkenan terus kat peti ais Hitachi warna hitam yang besar almari ni. Memang aku nak yang warna hitam .Biar sedondon dengan kitchen cabinet aku. En.Hubby pun berkenan,So, kitorang pun beli le peti ais ni.









    Puas hati. Beli besar terus. Ada water dispenser. Boleh lock supaya Ilman tak main air & tekan2 water dispenser tu.

    Jarang guna pun sebenarnya water dispenser ni sebab jarang minum air sejuk. Peti ais ni ada ice maker. Letak je air dalam bekas yang disediakan kat dalam peti ais ni, nanti dia buat sendiri ais. Tapi yang paling aku suka & kenapa aku pilih peti ais ni , bukan pilih yang side by side....sebab....peti ais ni luas.Boleh simpan banyak barang. Kalau side by side, ada divider kat tengah2. Senang kalau aku buat puding masuk dalam acuan kecik2 tu, aku terus je letak dalam dulang besar & masukkan dulang2 tu sekali dalam peti ais ni. kalau aku beli side by side, dulang tak boleh masuk daa.....

    Peti ais lama aku hantar repair . Apek tukang repair tu cakap kena lagi RM300. Emm....takpe le apek.Saya jual je le kat apek. Boleh gitu?Hahaha....

    Ok, harap2 jangka hayat peti ais ni lama le hendaknya. Amin!

4 comments:

  1. salam nak tnya ni berapa harganya???

    ReplyDelete
  2. Setiap peti ais baru,yg baru sampai di rumah,ia mengambil masa berapa jam untuk beroperasi?

    ReplyDelete