Search This Blog

Friday 10 May 2013

Restoran Nasi Ayam Haji Ali, Kluang

    Assalamualaikum dear.....

    Hari ni nak cerita pasal makan2 pulak. Sebenarnya, kalau aku balik Kluang,aku memang tak tahu tempat makan yang sedap kat Kluang. Mak&abah aku pulak tak suka makan kat luar.So, memang le tak tau nak makan kat mana. Tak tau kat mana ada restoran yang selesa & sedap.
    Balik mengundi hari tu, disebabkan belum sarapan lagi, lepas En.Hubby mengundi terus je balik Kluang,so kitorang lapar sangat.Mula-mula tu ingat,nak pergi mengundi dulu bila dah sampai Kluang.Bila pergi je kat saluran 4,mak aii......panjangnya barisan.Tak jadi nak mengundi. Aku pun ajak En.Hubby pergi makan.Masa tu dah ingat nak pergi Marry Brown atau KFC je le. Tiba2 En. Hubby bagi cadangan makan kat Restoran Nasi Ayam Haji Ali. Restoran ni memang kami selalu nampak kalau kami pergi amik duit kat CIMB Bank tapi tak pernah nak singgah.
    Aku ok je.Lagipun, Irfan memang suka makan nasi ayam. Sampai je kat restoran ni, kami nampak ada satu bilik yang ber'aircond'. Kami pun cari tempat duduk kat situ. Lepas tu pelayan datang amik order. Satu je le yang tak best,dia tak bagi buku menu.Menu dia ada di tampal kat atas kaunter pembayaran.Meja kami pulak jauh dari kaunter. So, aku tanya le apa yang ada.Kitorang order nasi ayam madu 3 set dengan nasi ayam black pepper special.
    Nasi ayam kat sini sedap cuma sup dia ada rasa herba.Lepas ni,kalau balik Kluang,memang aku akan makan kat sini je le (tu pun kalau tak jumpa tempat makan lain yang sedap le). Tempatnya selesa & makanannya pun sedap.Cuma takde menu je le.Dah biasakan,kalau kat JB, dekat food court pun dia bagi menu.Senang nak order.Next time kalau datang lagi, aku nak duduk depan kaunter le. Senang nak tengok menu. Kali ni nak bawak mak & abah sekali. Nasi ayam kat sini, memang terbaik!!!!


Muka lapar sebab tak breakfast....

Nasi ayam black pepper special

Nasi ayam madu

Harga pun ok je.Tak mahal sangat le....

No comments:

Post a Comment