Search This Blog

Saturday 2 April 2011

Kitchen Cabinet Aku-Wet Kitchen

              Wet kitchen aku,aku tempah full aluminium.Table top guna solid surface.Kenapa aku guna aluminium??Sebab,tugas basuh pinggan adalah tugas tetap dan berpencen Mr.Hubby.Mr.Hubby pulak kalau basuh pinggan memang boleh banjir le dapur tu.So,kalau aku buat KC guna kayu je,nanti mesti kayu tu kembang & lama-kelamaan akan rosak.Kalau guna aluminium,tahan sikit.Hehehe....jangan marah Mr.Hubby.
               Bila buat KC aluminium ni,banyak le duit yang kena keluar sebab aluminium KC ni mahal.


Sebab tu le dry kitchen kena buat yang biasa-biasa je sebab dah xde bajet.Kat wet kitchen ni,aku guna hood&hob berserta dengan built-in oven.semuanya warna hitam.KC pun warna hitam.Solid surface je warna putih.Kalau aku pilih hitam gak,nanti gelap pulak wet kitchen aku yang sekangkang kera ni.

Ni tingkap sebenarnye tapi kami tutup sebab nak letak  dapur...
rangka aluminium......nak cegah anai2....










                                             

         


                             
                                 Dah pasang pintu kabinet.Aluminium hitam....Solid surface belum pasang lagi..

Sinki & solid surface dah pasang

                               

                                                   
                                                                       Dah siap!!!!



5 comments:

  1. saya tgh survey dapur aluminium. cikgu saya nak tanya beraper kos keseluruhan buat dapur aluminium ni? Ukuran dapur cikgu brp? terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam....jeet! Harga keseluruhan dapur ni dalam 13k.dapur saya L shape.kecik je.....TQ!

      Delete
    2. Salam. Cikgu buat kitchen cabinet ni dgn company mana..

      Delete
  2. Salam. Apa nama company yg wat kitchen cabinet cikgu?

    ReplyDelete
  3. w'salam.Saya buat KC dengan company Home Well.Office dia kat Tmn U.TQ!

    ReplyDelete