Search This Blog

Monday 29 April 2013

Cameron Highlands -Part 1

   Assalam dear.....
   Kejap je dah nak masuk bulan Mei. Bulan April adalah bulan yang paling sibuk dalam hidup aku.Tiap2 tahun pun sama.Bulan yang sibuk ni jugak,kena siapkan e-filing. tahun ni kena bayar cukai.Maklum le, dah naik pangkat & naik gaji.
   Hari ni, gigihkan jugak le diri ni nak update blog ni. Tu pun,sbb dalam bulan Mei nanti,nak pergi bercuti ke USS. Jadi, sebelum pergi bercuti ke seberang laut ni, kena le update pasal percutian ke Cameron Highland baru2 ni.
   Percutian ke Cameron Highland ni lebih kepada percutian keluarga.Kami ke Cameron 3 hari 2 malam. Semua ahli keluarga  aku ada  kecuali keluarga akak aku je.Sebelum ke CH, aku singgah rumah abang uda aku kat Port Klang. Esoknye,baru ke CH. Aku & hubby serta anak2 buah, gerak dulu sebab kami nak singgah UPSI dulu kat Tg. Malim.Kami naik ke CH ikut laluan Simpang Pulai. Di Cameron Highlands,kami menginap di Prima Villa Apartment di Tanah Rata.Besar apartment ni dan khas untuk muslim saje. Kemudahan semua disediakan. Hanya beli bahan mentah untuk memasak je. Kami ke sini 4 keluarga.12 dewasa dan 4 kanak2.Tilam semua cukup disediakan termasuklah gebor (bahasa johor).Bantal pun banyak. Water heater pun ada.Periuk belanga semua cukup.Periuk nasi 1.8L pun disediakan.Ada peti ais,seterika&iron board.Takde aircond.Kipas pun xde sbb cuaca memang sejuk.Ada kemudahan lif.Lif ni penting untuk aku yang bawa mak&abah dan apartment ni pulak kat tingkat 6.Kalau takde lif,pengsan le aku nak naik turun tangga. Sape2 nak stay kat sini, boleh contact Ustaz Khairul di 0174873182.Sewa apartment ni, satu malam RM300 je.Sangat berbaloi sebab sgt selesa & besar.


Bilik air kedua

Ruang tamu & ruang makan

Dapur

Bilik air di master bedroom

Bilik ketiga.....tilam bujang ada 3 + satu tilam queen

Katil Queen di master bedroom.Ada 2 tilam sebenarnya.....

master bedroom

sinki

Bilik kedua
Posing kat balkoni apartment


    Antara tempat-tempat yang sempat kami pergi pada hari kedua.....
Feeling2 romantik kat lavender garden


Lalat pun nak interframe gak kat gambar ni.....
                   Ajak mak & abah minum teh kat Bharat Tea. Seteko RM 14. Kalau Teh berperisa RM 16 seteko.
Sedap sgt makan scone kat cameron highlands.kalau makan kat rumah,tak sedap pulak......





Budak-budak.....sejuk2 pun nak layan aiskrim gak.....








No comments:

Post a Comment