Search This Blog

Saturday 19 March 2011

Rumah Baru

Jeng...jeng...jeng....akhirnya siap juga rumah aku. Dah lama dah beli rumah ni sebenarnya.Bayangkan le....sejak dari Irfan dalam perut lagi aku beli rumah ni sampai le adik dia Ilman pun dah lahir,baru nak siap rumah aku ni.Tapi yang penting,sekarang ni,rumah aku dah siap.Insyaallah bulan 6 nanti aku dah pindah rumah baru.Sekarang ni tengah sibuk buat renovation. Banyak benda nak fikir and yang penting tentulah duit.Banyak duit nak guna bila pindah rumah baru ni. Nasib baik le pemaju bayar pampasan sebab lambat siap ni. Setahun dia bayar 10% dari harga rumah yang aku beli. Projek ni lambat siap...sepatutnya siap 2008 tapi 2010 baru aku dapat kunci rumah.Kira lumayan le duit yang aku dapat tu. Boleh le renovate rumah sikit.Buat KC, pasang grill, beli perabot, buat langsir and etc.


Ni le rumah aku....tapi ni gambar aku ambil dari laman web pemaju.Rumah aku macam ni jugak. Aku beli rumah end lot so banyak le duit nak keluar ni untuk buat langsir nanti.

Sekarang ni memang busy pikir pasal rumah je....pejam mata pun ingat rumah baru.Pikir pasal nak beli perabut le,nak buat langsir kaler apa le, nak hias bilik Irfan & Ilman le, bilik tetamu le & macam2 lagi le. Tak sabar nak pindah rumah baru walaupun baru ada 3-4 orang jiran je yang pindah. Harap-harap bila aku pindah nanti,jiran sebelah rumah aku pun dah pindah gak. Dia pun tengah sibuk buat renovation. Kalau nak tahu, jiran sebelah aku nanti ialah anak2 murid aku gak....hehehe...Mesti segan kan kalau nak gaduh2 manja dengan hubby aku.Segan dengan anak murid daa.....

No comments:

Post a Comment